Friday, 31 August 2012

Kali Pertama Beraya Di Rumah Keluarga Mertua


Assalammualaikum

Hari Raya Ke-3

Kali ni nk story pasal beraya di umah mertua lak...
1st time ok :) 
kitorang gerak balik alor star raya ke 3 ptg (selasa)..
aku gerak balik ngan adik aku nana..
coz ari rabu die dh start keje...
ingatkan gerak ptg..
jalan x jem...rupanya2..jln jem..
dekat 4 jam br aku smpai umh mertua aku...
pergh dh la sakit pinggang sblm tu pun lom ilang...
smpai je a.star hubby ajak gi makan dulu...
amik mama,abah n adik kt umah...
mlm tu kitorg mkn char kuew tiaw berhampiran ngan umah..
then balik umah kakak ipar aku...mlm tu kitorg tido kt situ..

Hari Raya Ke-4

Raya ke-4 masih di rumah kakak ipar aku...
tp kakak ipar aku xde...
die blk umah mertua die kt terengganu...
ptg tu br smpai...
so ari tu kitorg xde gi mane2 pun..
lepak2 kt umah je...
then gi makan laksa kt umah maksu...adik mama...
umah maksu ngan umh kakak ipar aku tu selang bape pintu je..
aku makan laksa siam kt umah maksu...
sedap gak kuah die...
pastu laksa die jenis laksa yg halus tu...
2 kali gak la aku tmbah..ish ish ish...kuat mkan tul..
pastu beraya kt umh maksu...aku,hubby ngan adik..
gi jalan2 kt tesco...
tesco tu pun dekat je ngan umah kakak ipar aku...
mama xnk ikut..sbb nk tggu kakak ipar aku balik..
gi tesco sbnrnya nk cr buah utk anak bulus aku...Rio..
mama n adik ipar aku suka tul melayan si Rio tu...
especially adik ipar aku...
ke sana ke sini duk bw beg rio...
dh abih2 jalan2 kt tesco...kitorg blk umah..
x lama pastu kakak ipar n famili mertua die pun smpai....
dpt la aku jumpa si comel Hafiy tu :)
mlm lak kitorg repeat mkn laksa kt umh maksu..kih kih kih..
pastu balik umah mertua aku...tido sana mlm tu....

Hari Raya Ke-5

masih melepak-lepak di umah...
balik kali ni mmg byk ms dihabiskan di umah..
kitorg pun jarang blk alor star kn...so sesekali balik...
baik lepak2 kt umah abihkan ms ngan famili je kan...
lg aku suka  :)
dh tghari br kitorng gi umah kakak ipar aku...
leh main2 ngan si tomei hafiy...
pastu mlm tu kitorg mkn kt luar...
then blk umh mertua aku....
hubby sempat gak main futsal ngan member2 lama dier...
aku kt umah je la...x larat kot nk ikut...
lepak2..tgk tv..
sambil sembang2 ngan abah, mama n adik ipar aku..

Hari Raya Ke-6

kitorang nk gerak balik ipoh dh...
pg tu beraya dulu ngan FIL pastu minta maaf lau ada salah dan silap..
raya ke-6 br salam raya ngan famili mertua..
hamek ko...sabo je la kan...
then singgah umah kakak ipar aku dulu.....jumpa hafiy..
dlm kul 11 camtu kitorg gerak blk ipoh...

nsb bek jalan x jem...dlm kul 2 lebih smpai Ipoh dh...
mak aku wat makan2 sikit hari tu jemput...sedara mare terdekat je...hehe...
suka la aku...mcm2 mknan ade....
feveret aku ape lg...nasi impit ngan kuah kacang....
yum yum yum...
smpai ke malam gak la...
sedara mare aku melepak..makan2...sembang2..gosip2..hehehe





aku, mama n hafiey :)


aku n hafiy...alolo tomeinya..


lena hafiy tido...smpai ternganga..hehe

p/s : windu la kt hafiy :(

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...